۱۰۰ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بازنشسته تأمین‌ اجتماعی شدند
کد خبر: 4192562
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

 ۱۰۰ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بازنشسته تأمین‌ اجتماعی شدند

معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خمينی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال برای ۱۰۰ نفر از بیمه‌شدگان، مستمری از سازمان تأمین اجتماعی برقرار شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی به نقل از  اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، سید رضا حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته امداد استانبه گزارش ایکنا، به نقل از  اداره روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، سیدرضا حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: به‌منظور حمايت همه‌جانبه از مددجويان امداد در راستای توانمندسازی آنان، ۹۹۷ نفر از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۸۰۲ نفر زنان سرپرست خانوار شهری و ۱۹۵ نفر مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی هستند. 

معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته امداد خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پس از رسيدن به سن ۵۵ سالگی در زنان و سن ۶۰ سالگی در آقایان و با پرداخت حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بيمه می‌توانند از خدمات بازنشستگيی، از کار افتادگی، مستمری‌بگیری و ساير مزايا نيز بهره‌مند شوند.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای امسال برای ۱۰۰ نفر از بیمه‌شدگان، مستمری از سازمان تأمین اجتماعی برقرار شده است، گفت: برای پرداخت حق بیمه‌ اجتماعی زنان سرپرست خانوار از ابتدای امسال، بیش از ۵۷ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال هزینه شده است.

وی یادآورشد: هدف از اجرای برنامه بیمه‌های اجتماعی، اجرای صحيح قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سرمایه‌گذاری در جهت توانمندسازی مددجويان تحت حمایت و تأمين پشتوانه اقتصادی برای این خانواده‌ها که منتج به خروج پایدار از تحت حمايت امداد می‌شود، خواهد بود.

انتهای پیام
captcha